Spelregels Halli Galli

Halli Galli  is een kaartspel waarbij het de bedoeling is om zo snel mogelijk alle kaarten te verzamelen door zo snel mogelijk op de bel te drukken. Het spel duurt ongeveer 15 minuten en is te spelen voor kinderen vanaf 6 jaar; van 2 tot 6 spelers. Voor de jongere spelers is er Halli Galli Junior. en voor de doorgewinterde spelers is er Halli Galli Extreme.

Spelregels Halli Galli

Elke speler draait om de beurt een kaart om van zijn gedekte stapel. Wanneer er 5 van dezelfde plaatjes zijn afgebeeld moet je zo snel mogelijk op de bel slaan. Wie als eerste heeft gedrukt mag alle omgedraaide kaarten oprapen en onderaan zijn gedekte stapel steken. Hij moet nu als eerste terug een kaart omdraaien. En gaat zo verder.

Vanaf het moment dat de gedekte stapel van een speler op is, moet hij afwachten tot dat er 5 van dezelfde soort zichtbaar zijn. Als hij dan als eerste kan bellen, mag hij de openliggende kaarten oprapen en terug meespelen. Als hij te traag is geweest, ligt hij uit het spel.

Wanneer een speler op de bel slaat als dit niet toegelaten is (wanneer er minder of meer dan 5 van dezelfde soort zichtbaar zijn) moet hij elke medespeler één kaart van zijn gedekte stapel geven.

De winnaar is diegene die alle kaarten heeft verzameld.

 

Spelregels.info wenst u veel Speelplezier